گیس طلا

در اینستاگرام و فیس بوکgisoshiraziهستم

گیس طلا

در اینستاگرام و فیس بوکgisoshiraziهستم

خانم تموم شد پاشو برو

در آزمایشگاه نشسته بودم منتظر خون گرفتن، در صندلی های روبرو  دیدم بقیه خانمهای که  در وضعیت من بودند، همه موقع فرو رفتن سوزن چشمهایشان را می بستند و رو بر می گرداندند،

 سعی کردم بیاد بیاورم که من هم عادت دارم چشم ببندم  یا نه که خانم متصدی گفت دستم را روی میز بگذارم ، در انتهای کار متوجه شدم که من نه تنها  چشمهایم را نمی بندم  و تمام پروسه خون گیری را نگاه می کنم که حوصله متصدی را با سوالات  و وراجی هایم  سر می برم: 

چرا رنگش اینقد تیره است؟

چرا از سیاهرگ خون می گیرید؟

چرا تکونش می دید؟

چرا شیشه ها اندازه شون با هم فرق داره؟

هر کدوم برای چیه؟


نظرات 8 + ارسال نظر
انجمن فیزیک پنج‌شنبه 18 خرداد 1396 ساعت 13:43 http://Liang6.blogf.com

خخخخخخخخخخ.
خیلی جالب بود

پگاه معافی یکشنبه 14 خرداد 1396 ساعت 02:44

منم می ترسم زیاد حرف می زنم البته

یک مقام آگاه :) پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 ساعت 22:21

چون خون سیاهرگیه

چون سرخرگ اگر واردش بشن به خاطر فشار زیادترش فشّه می زنه تو سرنگ و بعد هم میره تو اسپاسم به خاطر لایه عضلانی دیواره اش

چون اون تیوب مخصوص اگسالات تهش هست تا لخته نشه اگه لخته بشه نمیشه گلبولا رو شمرد برا همین تکونش میدیم که قاتی بشه باهاش

اون یکی شیشه کلات ( یعنی لخته ) است و فقط از سرم بالاش استفاده میشه که برای قند و کلسترول و... است و دیگه به رسوب ته لوله که گلبولا و پلاکته کاری نداریم

اندازه شیشه هام براساس تعداد تست های مورد نظر و نمونه کافی برای بررسی فرق داره .

بعدشم من اول ابتدایی که بودم برای تست توبرکولین اومدن چشمام رو ببندن گفتم لازم نیست می خوام ببینم مدیرمون اومد با دستاش چشمم رو بست از لای انگشتاش نگاه می کردم

گیس طلا جان همشهری عزیزم این یه رفتار طبیعیه در ما :)

پرنیان پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 ساعت 18:36

خوب، چرا؟

بنفشه پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 ساعت 15:10

خوبی؟ اوضاع و احوالت میزانه؟ ناخوشی دور و برت نگرده یهو :/

نه عزیزم چک آپ سالیانه بود

Mim.chista پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 ساعت 12:59

واقعا که ! برف به ترکی میشه قار ! و این کلاغا داشتند می گفتند برف، برف ! اگه می رفتی بیرون یا پنجره رو نمی بستی برف می اومد !

نه عزیزم چک آپ سالیانه است

سندباد پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 ساعت 10:29

منم همینطور! هم نگاه می کنم چه رنگیه و زیاد نگیرن (انگار حالیمه!) هم ازشون سوال می پرسم. :)))

... پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 ساعت 09:38

الان که همه خاصن ولی تو یکی اصن دیگه خییییلییی خاصی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد