گیس طلا

در اینستاگرام و فیس بوکgisoshiraziهستم

گیس طلا

در اینستاگرام و فیس بوکgisoshiraziهستم

می دونم، طول می کشه

سریال پزشکی امریکایی جذاب و با نمکی می بینم با نام اسکرابز و در حیرتم از حجم سکسیزم موجود در آن،  قهرمان فیلم جوان انترنی است که مشکلات سال آخر بیمارستان را پشت سر می گذارد و استادی دارد بسیار سخت گیر

که مدام هنگام تحقیر او، دختر خطابش می کند، یا صفات دخترانه به او نسبت می دهد و یا ادای گریه دختربچه ها را به عنوان رفتار همیشگی او در می آورد

قهرمان دیگر سریال دختر سختکوش انترنی است که تمام کلیشه های حنسیتی را برایش ردیف کردند ، وسواس و حساسیت های زیاد و خرخونی و‌کمبود اعتمادبه نفس و حتی ناتوانی جنسی صفات اصلی اوست!

آنقدر  آش شور است که نمی توان از طنز بامزه سریال لذت برد

واقعیت اینکه کودکانه و ساده لوحانه  فکر می کردم اون طرفی ها به شعور عدم نمایش این کلیشه ها در تلویزیونشان رسیده باشند!


نظرات 12 + ارسال نظر
بهترین همسر (◕‿◕) شنبه 12 اسفند 1396 ساعت 12:22 http://ezdevaj-vafa.blogfa.com/

گاهی ،
کسانی که هزاران فرسنگ از شما فاصله دارند ،
می توانند احساس بهتری نسبت به کسانی که دقیقاً در کنارتان هستند ، در شما ایجاد کنند ..!!

سارا سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 22:15

بله قطعا طول میکشه. همت همه رو میطلبه.
خواهش میکنم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 20:37

این سریال بیش از 10 سال پیش از تلویزیونهای آمریکای شمالی پخش میشد. وضعیت الآن رو نباید بر اساس اون قضاوت کرد، حتی اگر تغییر کم بوده باشه.

الا سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 15:36

سارا جان
با نظرت موافقم. و همینطور با تیتر مطلب گیسو . طول میکشد. زمان لازم است برای هماهنگی سه گانه ای که نام بردی. بشرط اینکه نه غلو کنیم( مهاجم یا طلبکار ) و نه مظلوم نمایی کنیم و خود را قربانی بدانیم.
و ضمنا متشکرم از جواب به کامنت من و شفاف سازی.

سارا سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 14:01

اصلا منظورم اعتراض به حجاب و این جریاناتی که اخیرا به راه افتاده نیست. مخالفت با این رفتار و واکنشهای مربوط به اون جاش اینجا نیست. اینکه میگم حجاب، منظورم این بود وقتی میگن اگه خانم حجابش رو رعایت نکنه مرد به گناه می افته و منحرف میشه، این هم یه جور خشونت و نگاه جنسیتی و یا همون سکسیستی به زن هست. منظورم این بود. خانمی تو پیجشون یه ویدئوی گذاشته بودن از یه اقا که مزاحمشون شده بود. رفته بود کلانتری برای شکایت افسره گفته بود تقصیر خودته چون حجابت درست نبود!!! میبینی این فاجعه است. این همون خشونت علیه زنه.نگاه جنسیتی به زن.
سه گانه مشکل _ شیوه برخورد _راه حل . این سه تا تو جوامع پیشرفته همزمان هست. اما ما تو اولی گیر کردیم و به دومی و سومی نمیرسیم.

نیکی سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 13:41

سلام.
خانم الا. عکس العمل مجری قانون باید بر اساس قانون باشه. مجری قانون هنگام دستگیری متهم اجازه ضرب و شتم متهم رو نداره. مامور اجرای قانون زمانی میتونه درگیری فیزیکی با متهم داشته باشه که متهم قصد داشته باشه صدمه جانی به مامور برسونه. لگد زدن و پرت کردن کسی که به قانون پایبند نیست خودش غیرقانونی هست و حق شکایت برای متهم محفوظه. مامور پلیس در قانون ایران حق اظهار نظر و اعمال مجازات بر روی هیچ مجرمی رو نداره. پلیس فقط و فقط وظیفه داره بدون آسیب رسوندن به متهم او رو دستگیر کنه و به مرجع قضایی تحویل بده تا قاضی در مورد جرم و مجازات تصمیم بگیره.
در ضمن رعایت نکردن حجاب در ایران جزای مشخصی داره. حبس از ده روز تا دو ماه و یا بدل حبس از 5000 تومان تا 50000 تومان جریمه.

الا سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 11:26

به نظر من کسی که موقعیت و فرصت وقوع و اجرای خشونت را ایجاد کرده، مامور حفظ قانون نیست بلکه خاطی قانون است. هر عملی خلاف قانون عکس المعل مجریان را در بر دارد. هیچ جای دنیا به خاطی دسته گل نمیدهند و از او تشکر نمیکنند.
دنیای مجازی برای این افراد هورا میکشد و مجسمه یک قهرمان از او میسازد. و بدین طریق اصل موضوع لوث میشود. و
اعتراض به یک واقعیت تبدیل به حرکت فردی یا گروهی خاص میشود.

الا سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 11:14

سارا جان به بحث کشیدن و آموزش مسئله جداگانه ای است و راهها و کانالهای دیگری دارد. این نظر شخصی شما است که مذهب را بهانه کرده اند برای سرکوب زنان. حجاب در ایران در چهارچوب قوانین است. مبارزه ( مخالفت - بحث - اعتراض) به آن با تاترهای خیابانی راه صحیحی نیست.
بقیه دارد

سارا سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 10:23

الا جان من هیچ وقت خارج از ایران نبودم. اما تو ذهنم از اون طرف یه بت نساختم. میدونم اسمان همه جا یه رنگه. منتهی چیزی که هست تو غرب هستن کسایی که روی این مورد دارن اموزش میدن و اگاه میکنند مردم رو. مستندهای زیادی میبینم و تو یوتیوب فیلمهایی رو میبینم که عملا دارن نشون میدن که مصادیق خشونت علیه زن و تفکر سکسیستی چی هستن. دارن باهاش مبارزه میکنن. اما متاسفانه تو ایران اوضاع خیلی بدتره. زن یه ابژه است و از یه طرف دیگه دین و مقدسات رو اویزه کردن که زن یعنی دست به کمر در خدمت شوهر باشه اشپزی بچه داری . همین. حجاب هم بماند چه توهینیه به زن. باعث به فساد کشاندن و اغوا کردن مرده!!!

سارا سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 10:17

به نظرم کار خوبی میکنه این سریال که داره نشون میده زشتی این قضیه رو. درسته این سریال رو ندیدم ولی از توصیفاتی که کردی به نظرم داره دقیقا همین زشتی رو نشون میده. اینکه اون ور آب( امریکا) هم از این تفکرات هست هیچ شکی نیست اما مساله اینجاست که اونجا دارن با این مساله برخورد میکنن و نشون میدن چه قدر زشته. ولی تو ایران ....

الا سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 10:02

اوف اوف ، اگر بدونی در غرب این داستانها چه گندی است ، واقعا افسوس میخوری ، که بیچاره شرقی ها با چه فانتزی ها و چه رویاهایی ، عمرشان را تلف کردند. من فکر میکنم اینهمه ، تفکرات سکسیستی و مابقی همه و همه منشاء آن ، همان فرهنگ غربی باشد. باور کن. باید در غرب زندگی کرده باشی تا توهین به زن را ببینی چه ریشه عمیقی دارد در جامعه اشان.

سعید سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 06:03 http://anti-efsha.blogsky.com

سلام. اتفاقاً این طرفیا هم خودشون از اون طرفیا یاد گرفتن!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد