گیس طلا

در اینستاگرام و فیس بوکgisoshiraziهستم

گیس طلا

در اینستاگرام و فیس بوکgisoshiraziهستم

نتیجه گیری اخلاقی اش تابلوه دیگه نه؟

رفیقی دارم که عاشق بنفشه افریقایی است،

 من نیستم ، 

به نظرم گل لوسی می رسد، شبیه این دختر شهری های است  که باید خواب و خوراک و ماشین و خونه و  لباس و اکسسوریشون همه آماده و سرجاش باشه واگرنه حالشون بد می شه

گل باید با مرام باشه و قوی ، اینقدر که حتی وقتی یادت بره آبش بدی بگه فدای سرت ، سیراب محبتت هستیم

عین گلدونای خودم

خلاصه داشتم می گفتم  این رفیق ما بنفشه افریقایی دوس داره ، منم بردمش یه گلخونه حوالی ما که تخصصی تو کار این گله

حالا بگذریم از قیافه دوستم که هول شده بود و نمی دونست کدوم را بخره و سراسیمه از این گل به اون گل می رفت و هیجانزده این و اونو نشونم می داد و منم سعی می کردم  علاقه نشون بدم که 

اون  ته مه ها پیرمردی رادیدم که  ساکت و مجسمه وار از لای پلکهای افتاده اش همه چیز را زیر نظر داشت: مشتری ها و فروشنده ها و خدمه

رفتم سراغش و‌  شروع کردیم صحبت 

و بعله می دونم   

آدمها با من حرف می زنن

اولین سوال را که پرسیدم ،ماسک  یخ زده از رو صورتش رفت کنار و با برق در چشمانش و هیجان در صدایش ماجرای گلهایش، نامهایشان، پیوند و تکثیرشان و  ...را برایم تعریف می کرد، ماجراهای گمرگ و درگیرهای آفت ها و موفقیت رهایی از مشکلاتش در این سالها

بیشتر از اینکه گوش بدهم، نگاهش می کردم، و حسرت میخوردم

ایا می شود در چنین سن و سالی هنوز اینقدر عاشق  کارم باشم؟

خیلی بعد رفتم سراغ دوستم  که همچنان حیران  بود  و تمام گلهایی که توان انتخاب شان  را نداشت به عنوان هدیه برایش خریدم،

 بسیار تعارف می کرد و مقاومت که 

پیرمرد کارت را از دستم گرفت و به دوستم  گفت: هدیه را باید گرفت ، وقتی گل هست، باید روی چشم گذاشت

هزینه را برداشت کرد  و به خدمه گفت گلها را درکارتونهای  ترو تمیزی بگذارند

یک گلدان هم جداگانه به من داد، جوری ان را دردستم گذاشت که انگار رازی است، امانتی که باید نگهبانش باشم 


نظرات 12 + ارسال نظر
مبینا دوشنبه 11 آذر 1398 ساعت 19:08

گلخونه پریسا عالیه . عشقه اصلا . این دختر لوس رو وقتی نازشو می کشی بهت فرصت میده کل سال گلش خونتو زیبا کنه .منم عاشق بنفشم

دایان یکشنبه 24 تیر 1397 ساعت 21:03

جان من بنویس.روزهای خوبی نداریم.بذار گیس طلای مثبت رو بخونیم.

سارا سه‌شنبه 19 تیر 1397 ساعت 19:14

بهتون هدیه داد... واو چه دل گنده. دمش گرم. چه کنیم ادمها با ما هم حرف بزنن؟

النا دوشنبه 18 تیر 1397 ساعت 23:20

چه کار کنیم ادم ها با ما حرف بزنن؟ به ما هم یاد بدین لطفا

شن های ساحل دوشنبه 18 تیر 1397 ساعت 12:20

اولین فکرم بعد از خوندن این پست: خدایا این حس خوشبختی برای همه بیشترش کن.چون پر از حس خوب بود.و اره منم گونه های مقاوم دوست دارم هرچی سمج تر کم افت تر دوست داشتنی تر مثلا بین درخت هایی که کاشتم سنجد خوب بود افرا عالی بود یه افرا خریده بود کوچولو فکر می کردم زودتر از همه خشک میشه الان سال سومی که داره قد میکشه سرحال و حسابی مقاومت کرد بجاش آلو نازک نارنجی از اب در اومد و شاه توت هم نسبتا مقاومه

الا یکشنبه 17 تیر 1397 ساعت 14:03

و حس کنونی من به او:
هنوز در ته نا خود آگاهم برایم جذاب است و انگار مرا بطرف خودش میکشد. اما عملا حوصله اش را ندارم. حاضر نیستم زحمت اش را بکشم و برایش انرزی بگذارم. از مغازه میخرم و وقتیکه گلهایش تمام شد ، فراموش اش میکنم. و او هم میمیرد.و خلاص.
ببخشید چه داستانی شد!

الا یکشنبه 17 تیر 1397 ساعت 13:56

خلاصه دردسرتون ندم، زمان گذشت ، انقلاب شد، ما رفتیم ، طبقه متوسط جدید شکل گرفت ، و بنفشه آفریقایی موضع طبقاتی خودش را حفظ کرد. دو سال پیش که در تهران بودم این قضیه را با چشمان خودم یکبار دیگر دیدم.
بقیه دارد

الا یکشنبه 17 تیر 1397 ساعت 13:51

مثلا : شاعرانه ، رمانتک ، حال و هوای خاص خودش یا " فضا میده " یا " آتمسفر خاص میده ،.
خلاصه طبقه متوسط براش کاراکتر ساخت. و بدین ترتیب بنفشه افریقایی ، به خانه های طبقه متوسط راه یافت. تمام دوستان طبقه متوشط ، زمان دانشجویی من یکدونه از این بنقشه داشت. و صد البته بنده هم کلکسیونی از رنگهای مختلفش را داشتم. بقیه دارد

الا یکشنبه 17 تیر 1397 ساعت 13:44

یواش یواش نمیدونم چی شد ، طبقه متوسط متوجه خصوصیات ظاهر خاص این گل شد. و شاید هم پشت پنجره خانه های اعیانی این گیاه را دیده بود و متوجه شده بود ، مثل اینکه این " یه چیز دیگه ست". بقیه دارد

الا یکشنبه 17 تیر 1397 ساعت 13:40

با نظرت موافقم ، قیافه خیلی نت و مرتبی دارد. برگها طبقه طبقه ، منظم روی هم و بعد گلها خیلی مرتب ، عین دیس غذا " اشراف " دور برگها چیده شده.
بله داشتم تاریخچه بنفشه افریقایی را میگفتم.
بقیه دارد

الا یکشنبه 17 تیر 1397 ساعت 13:36

من نتیجه اخلاقی را متوجه نشدم. و اما قصه بنفشه آفریقایی از زمان نسل من و تا به امروز:
بنفشه افریقایی در زمان نسل من یک برند بود. کاملا سلیقه طبقاتی ( طبقه مرفه). هرکس پشت پنجره یک بنفشه افریقایی اگر داشت ، معنی اش : ما " از دیگران بهترونیم ".
بقیه دارد

تیلوتیلو یکشنبه 17 تیر 1397 ساعت 09:46


خدا قسمت همه بکنه از این دوستای دست و دلباز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد