گیس طلا

در اینستاگرام و فیس بوکgisoshiraziهستم

گیس طلا

در اینستاگرام و فیس بوکgisoshiraziهستم

شهر سنگی

از خواب که بیدار شدم هرم گرما شکسته بود و زدیم بیرون، پیاده تا انتهای شهر رفتیم، شهر بسیار کوچک است و در راه از داروخانه لوازم بهداشتی خریدیم که از ایران گرانتر بود، کلا شوینده ها و شامپو و کرم و غیره  گرانتر از ایران است اما میوه بسیار ارزانتر. از ایستگاه راه اهن رد شدیم و در حاشیه شهر به ماشینی گفتیم که قصد دیدن اپلیسیخته را داریم، زن و شوهری بودند و سوارمان کردند، در حین حرکت متوجه شدم انها مسیری متفاوت ار تریپسو می روند، با انخا در میان گذاشتم، تقشه را نشانشان دادم اما چیزی می گفتند که نمی دانستم چیست، فقط متوجه ترس من شدند و اصرار می کردند که پیاده نشوم و سرعتشان را بالا بردند و با دست مدام مقصد را نشان می دادند.

یعنی این زوج مهربان راه خودشان را خیلی طولانی کردند تا دم ورودی شهرسنگی ما را رساندند، یعنی دیگه از خجالت شرمنده شدم، من نگران بودم دارن می دزدنمان اون وقت اینا اینطور!!!

جان من یاد بگیریم

بوسه برایشان فرستادم و پیاده شدیم و فهمیدیم یکساعت وقت داریم برای دیدن شهرسنگی

و عجب یک ساعتی بود

تمام خانه ها، اتاقها، تالارها و حتی سالن های شرابسازی در دل سنگ بودند، پله ها و پنجره ها و ستون ها

عجیب وهم آور بود، سه هزار سال پیش مردمی که هیچ اثری از آنان نیست

شهر مرتفع بود و هرچه بالاتر می رفتی وهم آن بیشتر می شد، انحنای تمامی سنگها و بی رنگی آنان و سرانجام بر بالاترین نقطه

درختی رویده بود که مردم به ان گره زده بودند ارزوهایشان را

چه طنز دردناکی داشت، ارزوهای ادمهای خاکی بسته به درختچه ای نحیف که بر سنگهای روییده که مرگ ادمیان و ارزوهایشان را فراوان دیده اند، سنگهایی که مرگ  امپراتوری که فرمان ساخت این شهر را داده و مرگ خود شهر را بی اعتنا نگریسته  و حالا باد پارچه ها را در هوا می لرزاند،

به شیوه سنت شیرازی، گره ای را باز کردم و گره ای بستم تا منهم جزو ان انبوهی باشم که امید و ارزو را از دست نمی نهند

نظرات 3 + ارسال نظر
سندباد شنبه 16 مرداد 1395 ساعت 13:46

منم از دور گره زدم و باز کردم. چقدر خوندن این سفرنامه ها کیف داره و هربار لذتش بیشتر میشه.
خوش باشین همیشه

مهاجر شنبه 16 مرداد 1395 ساعت 10:08

گیسو جان سلام. عزیزم یه سوال داشتم. من و دوستام تصمیم گرفتیم برای کریسمس بریم یک جایی نزدیک به ایران که دوستاییم که اروپا و کانادا هم هستن بیان که هم قیمتش برای ما مناسب باشه هم اونا هم ساعت پروازشون به اون شدت زیاد نشه. یکی از انتخابهامون گرجستان بود که طبق بررسی من توی زمستون هواش سرده. از نظر شما که الان اونجا هستین برای سفر مناسب هست اون کشور توی اون فصل؟ ممنونم

بله اون فصل برف و سرده اما گویا بازی های زمستانی و اسکی و اینا به راهه

تیلوتیلو شنبه 16 مرداد 1395 ساعت 09:47 http://meslehichkass.blogsky.com/

باز کردنش را کمتر دیدم کسی دقت کنه
منم به باز کردنش دقت میکنم
در اسطوه اش هست که باز کردن این گره انرژی ای میشه برای باز شدن گره ی اون آرزو...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد