گیس طلا

در اینستاگرام و فیس بوکgisoshiraziهستم

گیس طلا

در اینستاگرام و فیس بوکgisoshiraziهستم

گزارش یک روز عجیب

صبح برای اولین بار برف در شمال را دیدم

در راه دانشکده فهمیدم کلاسها تعطیلند
رفتم چند کار اداری را انجام دادم
از شب قبل می دانستم عنکبوتی در گوش دارم ، با روغن زیتون کشته بودمش 
حالا در زیر برف به دنبال دکتر و درمانگاهی که جسد را خارج کند
سرانجام اورژانس بیمارستان با خونین کردن گوشم و درد شدید ، عنکبوت بخت برگشته و له شده را در آوردند
بساط جوجه خریدم و برگشتم خانه که از منظره برفی لذت ببرم که دیدم گاز قطع شده
تمام لباسهای گرم موحود را پوشیدم و سه چهار ساعتی منتظر تعمیرکار بودم
در این فاصله هوای خانه سرد و سردتر می شود
زغال آتش کردم و بساط جوجه راه انداختم و به قول شما تهدید را به فرصت تبدیل کرده و در گرمای زغال ناهار دلپذیری با سیر ترشی و زیتون پرورده خوردم
کارمند پشت تلفن اداره گاز هم نگران یخ زدگی من هی تماس می کرفت که مامورین آمدند؟
حالا این وسط آب هم قطع شد
همسایه مهربان آمد و روی لوله ها اب داغ ریخت و دبه ای هم آب برایم آورد
همسرش مرا متوجه کرد که می توانم اسپیلیت روشن کنم، که البته به ذهن اسمارت گیس طلا نرسیده بود!
حالا اسپلیت روشن نمی شود ، چرا؟ نمی دانم 
می خندم از وضعیت ایجاد شده و شیرینی ناپلئونی خوشمزه ای را زیر خروارها پتو و لباس می خورم
در همان زیر وب گردی می کنم و قطره در گوش می چکانم  تا سرانجام مامورین می آیند و گرما به خانه باز می گردد
حالا می توانم به لوله کش زنگ بزنم و در تاریکی شب بیایید و پمپ را راه بیندازد
حالا گرم و آبدار ؛) در خانه نشسته ام و به این می اندیشیم که چقدر راحت می توان به بدویت رسید
ما واقعا برای پایان جهان آمادگی نداریم، چقدر می شود بدون این قبضهای آب و برق و گازی که پرداخت می کنیم زندگی کنیم؟
چقدر باید آماده باشیم برای نداشتن اینها؟
چهارسال دیگر که آب در ایران رو به پایان می رود، چقدر آمادگی داریم برای تحملش؟
نظرات 6 + ارسال نظر
گندم پنج‌شنبه 4 آذر 1395 ساعت 19:15 http://minima.blog.ir

من جای شما بودم سریع یک کرسی ذغالی راه می انداختم و از گرمای دلپذیرش حظ می بردم یک میز یا صندلی چوبی یک استانبولی پر از ذغال اخگر و چند پتو ....
(البته باید فکری به حال زیر استانبولی می کردی تا فرش را نسوزونه

گندم پنج‌شنبه 4 آذر 1395 ساعت 19:12

حالا باید اینقدر ریز بنویسی که که من مجبور بشم بزرگنمایی رو ببرم رو 200 درصد

الا پنج‌شنبه 4 آذر 1395 ساعت 18:32

رفتم یه سرچ همینطوری کردم. تاریخ 2014 بود ، منبع هم نمیدونم چی و کجا بود. به این ترتیب: سوریه ، لبنان، اردن ، عراق. شاید اول این کشورهای کوچک از پا میافتند. سوریه که رسما خشکسالی و قحطی اعلام شده خب هیچ. پس شاید ما آمدیم مقام چهارم.

الا پنج‌شنبه 4 آذر 1395 ساعت 15:08

نباید زیاد غلو کنیم. هر چند گرمایش زمین مشکلی جدی است، اما بنظر من: خشکسالی در یک منطقه نمیتونه یکدفعه اتفاق بیافته. این روند خشکی در کل منطقه ( مثلا آسیا ) لابد در جریانه. تاثیر آب و هوای کشورهای مجاور هم مهمه. مثلا مشکل ریزگردها. خلاصه اینکه بیایید حالا اینقدر زود نترسیم!

الا یک سرچی بکن
ایران رتبه چهارم را دارد

سندباد پنج‌شنبه 4 آذر 1395 ساعت 07:34

برای داشتن این رفاه هم آمادگی نداشتیم برای همین داریم هدرش میدیم

بنفشه پنج‌شنبه 4 آذر 1395 ساعت 01:38

وحشتناکه، چیزی که قراره اتفاق بیفته وحشتناکه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد