گیس طلا

در اینستاگرام و فیس بوکgisoshiraziهستم

گیس طلا

در اینستاگرام و فیس بوکgisoshiraziهستم

مضحک و دردناک که خانمهای ازدواج نکرده هم سن خودم بیشتری تبریکات را گفتند!!

در حیرتم از آدمهاییکه روز دختر را به من ٤٧ ساله تبریک می گن

نکنید اقا جان نکنید

این تبریک از  تقسیم بندی  ناجوری در ذهنتان حکایت دارد، به دوستم که بیوه است تبریک نمی گویید، به من چون ازدواج نکردم تبریک می گوید، زشت است جان مادرتان، نکنید

نظرات 33 + ارسال نظر
پگاه معافی پنج‌شنبه 12 مرداد 1396 ساعت 08:54

شایسته تر بود روز پسر هم می داشتیم
یا نه کلا یک‌روز فرزند داشتیم خلاص

شیدا یکشنبه 8 مرداد 1396 ساعت 13:44

خب حرف من اینه که هدف این روز همچین قداستی نیست. فقط تلاشیه برای این که به جایگاه فرزند دختر تو خانواده احترام گذاشته بشه. حالا این که ذهن ملت چه جوری کار رو به اینجا کشونده نمیدونم! ولی هر چی هست اصل موضوع رو تحت شعاع قرار نمیده. اگر کسی میاد دوشیزگی رو معیار این روز قرار میده اشتباه از خودشه.
من بارها دیدم که اهالی وبلاگستان با موضوع تبعیض بین دختر و پسر غمنامه مینویسن. حالا این روز همون روزیه که برای تکریم جایگاه فرزندان دختر در خانواده هست همین.

شبنم یکشنبه 8 مرداد 1396 ساعت 12:10

من نمیدونم چرا زنهای ایرانی به طرز احمقانه ای از نامگذاری یک روز به اسم زن یا دختر بر اساس اعیاد مذهبی خوشحال میشن و تبریک میگن جدا وضعیت زنان تو ایران تبریک داره یا تسلیت؟ بیاد به جای جشن گرفتن تو اون روز به حقوق نداشته تون فکر کنید
به نظرتون چرا روز پسر نداریم؟ چون جامعه میگه مردا هر وقتی که دلشون بخواد میتونن سکس داشته باشن
لطفا کسی نیاد از پاکی و معصومیت و قداست صحبت کنه که بدجورحالم بد میشه

شبنم یکشنبه 8 مرداد 1396 ساعت 12:05

یعنی از کامنت قندک میرزا عوقم گرفت به شدت عصبانی شدم جنس آکبند؟!!!! خداااااا موهبت!!! یعنی برو سرتو بکوب یه جایی قندک چون فاتحه افکارت خونده اس
معلومه که نامگذاری این روز نحس واسه تقدیس احمقانه بکارت تو جامعه گند مردسالاره من در سالهای قبل جوری برخورد کردم که دیگه کسی روز دختر جرات نکنه به من تبریک بگه با اینکه مجردم به همه اعلام کردم من یه زن بالغم سوای اینکه ازدواج کرده باشم یا نه

قندک میرزا شنبه 7 مرداد 1396 ساعت 11:30

به جان خودم حرفمو پس گرفتم.تا قندک باشد دیگر این گونه بیگدار به آب نزند!

قندک میرزا شنبه 7 مرداد 1396 ساعت 11:24

ببخشید. به جان خودم نیتم خیر بود

قندک میرزا شنبه 7 مرداد 1396 ساعت 11:07

سلام
ای وای خاک به گورم! به جان دایی جان ناپلئون من فحش ندام .طرفداری کردم...
هدف و نیتم خیر بود بخدا

شیدا شنبه 7 مرداد 1396 ساعت 00:32

اوهوم متوجهم، فرقش اینه که بالاخره خانمی که نقش خانم یک خانواده رو داره و همسر کسی هست جایگاه متفاوتی داره. تو خانواده ما خانم های مذکور دوبار روزشون هست یه بار روز دختر و یک بار روز زن.
از طرف دیگه روز دختر واکنشیه به تبعیض بین فرزند دختر و پسر. اگر الان یه پست درباره تفاوت فرزند دختر بودن و فرزند پسر بودن بنویسین کلی آدم میان از خاطرات تبعیض میگن.خب این روز هم برای همینه، برای این که توجه خانواده ها رو فرزند دختر جلب کنه.
من یه چیزیم به ذهنم رسید اگر بخوایم با تبریک گفتن اینجوری برخورد کنیم، اون وقت روز مادر توهین به کسایی هست که مادر نیستن. روز دانشجو توهین به کسایی هست که نتونستن کنکور قبول شن و ... .

نگرفتی شیدا جان
این قداست دادن به دوشیزه گی مسخره است

یـه دانشـجو جمعه 6 مرداد 1396 ساعت 20:25

بلاخره ما نفهمیدیم بعد این همه نظرات فرق این دو رو! اگه هم نیست که چرا تو یه سال دو روز هست
ازون کاراییه که خود خواهران دینی هم توش موندن با این تزاشون

سارا جمعه 6 مرداد 1396 ساعت 11:58

دوران داشجوئیم که برادرم روز زن رو بهم تبریک گفت و یه اس ام اس در این مورد بران فرستاد دوستام تعجب کرده بودن. یکیشون که زودتر فهمیده بود رفته بود به همه گفته بود برادر فلانی روز زن رو بهش تبریک گفته!! اون موقع متوجه نشدم این همه تعجب برای چیه!!! حالا میفهمم که چه نخود مغزهایی بودن. و خودم هم چه قدر باهوشم که تازه دارم متوجه میشم!!!!

اسیه جمعه 6 مرداد 1396 ساعت 00:38

من هم از این تقسیم بندی خوشم نمیاد برای همین چندسال با مادرم و همسرم قرار گذاشتیم روز مادر به من به عنوان یک زن تبریک نکن و چشن و حتی کادو ام نمیخوام روز زن و مادر تو خونه ما فقط روز مادر
به نظر من تهوع آور که چون من متاهلم روز زن دارم خواهر مجردم نه! روز دختر هم روز دختر مادربزرگ ام برای دخترهاش که هنشون چندتا بچه دارند کادو میخره مادرم هم برای من و خواهرم چون ما دختراشیم چه مجرد چه متاهل

ریحانه پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 ساعت 19:17

هاها. واقعیت اینه که من تفاوتی بین روز دختر و زن نمیبینم. در هر دو روز برای خواهر و مادرم یه کادو کوچیک میخرم و بهشون تبریک میگم. حتی وقتی خواهرم مجرد بود هم روز زن براش کادو میخریدم :)))

شیدا پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 ساعت 15:14

الان که نظرم رو خوندم فکر کردم شاید برداشت دیگه ای بکنید، برای همین میگم من مجردم

شیدا پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 ساعت 15:11

من فکر میکنم روز دختر همون روز daughter (فرزند دختر) هست و این تقسیم بندیا به قول شما ناشی از تقسیم بندی ذهنی خود مردم هست. یه کم هم حساس شدیما من هر کس بهم روز دختر رو تبریک گفت خیلیم شاد شدم، چون بالاخره دختر بابا و مامانم هستم .

راستی فکر کنم یه شیدای دیگه هم کامنت میذاره، من اون شیدایی هستم که هر صد سال کامنت میذارم

پس در این صورت باید به هرزنی این تبریک را گفت
هر زنی دختر مادر و پدرش هست
بعد اون وقت با روز زن چه فرقی داره؟
متوجه هستی تناقضو

یه فضول پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 ساعت 14:06

به نظر من کلا همه این مناسبتا احمقانست . ولی خیلی بامزه باهم در این مورد بحث کردین . نظرات از متن برای من جالبتر بود خوبه حداقل فهمیدم امضا کنم چی بنویسم امضا یه شیر اکبند اکبند ۳۶ساله

فر پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 ساعت 08:53

ای گیسوجان جدی نگیر. این فرهنگ حالا حالا کار دارد

بنفشه پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 ساعت 08:43

پست خیلی خوب و به جایی بود ، جوابهات به فریبا کاملش کرد

فریبا پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 ساعت 06:45

این تبریک به جهت معصومیتی است که شما در قلب خود دارید واژه های بیوه ومطلقه و حتی متاهل نشانه های زخمی است که این افراد بر قلب خود دارند.همین وبلاگ شما با همه وبلاگ های افراد ازدواج کرده از نظر نشاط فرق دارد.بهتر است واژه دوشیزه با دختر را فرق بگذاریم.دوشیزه بودن یک مسأله کاملاً شخصی است در صورتی که دختر بودن به معنی استقلال فکری و روحی است که شما همیشه داشته است .وبرای مقاومت که تسلیم فشار جامعه نشدید.پس شما امتیازی دارید که یک مطلقه ندارد.در مورد افراد بیوه که الان افراد بیوه زیر ۴۵ سال خیلی کم در جامعه هستند نمی شود قضاوت کرد.
این تقسیم بندی ها هم به جهت احساسات زنانه است .

فریبا جان این عقاید و تخیلات زیبا متعلق به خود شما است
و تقریبا می تونم بگم هیچکدام از کسانی که به من روز دختر را تبریک گفتند این دلایل ذهنی شما را نداشتند
و در جهت روشن کردن ذهنتان من هم بارها طلاق گرفتم فقط در شناسنامه ثبت نشده
از این جهت این تبریک ها بسیار برایم مضحکتر هستند
ضمن اینکه ازدواج کردن، یا نکردن هیچکدام امتیاز و مقاومت و جنگ و پیروزی نیست
یک انتخاب است
و اتفاقا در جامعه سنتی ازدواج نکردن شکست است نه مقاومت فریبا

فریبا چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 23:24

دختر بودن به معنای مجرد بودن است خود مجرد بودن برای یک زن ارزش است از این جهت که یک زن بدون نیاز به مرد زندگی می کنند و زندگی خوبی دارد بخصوص اگر مثل شما مستقل باشد.دختر بودن ارزش است چون نشانه این است اگر هم کفوی نداری بهتر است تن به ازدواج اجباری ندهی.و این یک خصوصیت والای حضرت معصومه و دیگر دختران حضرت موسی کاظم بود.هر زنی هم دختر پدر ومادرش است و او را همیشه دخترم خطاب می کنند واگر هم احیانا هدیه ای از جانب پدر یا مادر دریافت کند به سبب رابطه عاطفی که بین دخترو والدینش هست.می شود به جای اعتراض به روز دختر به این جنبه زیبای زنان مجرد مستقل اشاره کنیم وبه دخترانمان گوشزد کنیم تجرد بهتر از ازدواج اجباری است.برای تجرد ارزش قایل شویم.می شود به دخترانمان یاد بدهیم استقلال مالی وعاطفی داشته باشند تا مجبور به ازدواج نشوند.مطرح کردن مسأله بکارت سوق دادن ذهن هاست به سمتی که اصلا از اول مقصود نبوده.

فریبا جان
دوست بیوه من که مستقل و تنها و بدون نیاز به مرد زندگی می کند هیچ فرقی با من ندارد
مطلقا هیچ تفاوتی وجود ندارد
وقتی به او تبریک نمی گویند و به من می گویند
یعنی چه به نظرت؟

آمیتیس چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 22:26

اصلا از اول نفهمیدم فلسفه این نامگذاری چیه! روز دانش آموز و دانشجو و زن داریم، دیگه روز دختر برا چی!؟ عموما نامگذاری روزها برای بالابردن توجه عمومی نسبت به یک موضوع خاص هست، اینجا دقیقا چه قشری موردنظر بوده و چه توجهی نیاز داشته!؟
بنظرم با این تقسیم بندی زشت بین زن و دختر در جامعه عقب مونده ما بیشتر شبیه یه جک +18 است تا نامگذاری هدفمند!

Taraaaneh چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 16:39 http://taraaaneh.blogsky.com

من تا حالا نمیدونستم توی ایران روز دختر هست. این خودش یکجور تبعیض جنسیتی هست. برای اینکه روز کودک برای هر دو جنس هست. بعد هم که روززن داریم برای دخترهایی که دیکه کودک نیستند. حالا ووز دختر یعنی جی؟ یعنی نه زن و نه کودک؟

بهار شیراز چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 15:20

چرا جنبه منفی اش رو در نظر می گیری گیسو بانو... خب ما همه مون دختر مامانامون هستیم، دختر بابایی ها...
من که دختر بودن رو به خودم خریدم و رفتم واسه خودم جینگیل پینگیل خریدم... سخت نگیر جان دلممم..

نه واقعا برام مهمه
ازمایش بکارته مگه
خیلی بهم بر می خوره که طبقه بندی بشم

ریحانه چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 13:00

خوب ما هم روز دختر، تمام زن ها و دخترهای فامیل دور هم جمع شدیم و همه به همه تبریک گفتیم. مستقل از سن و وضعیت تاهل.... مثلا من به مامانم که ۵۰ سالشونه و دختر خواهر ۵ سالم تبریک گفتم!

افرین

راحیل چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 12:46

من فکر میکردم همه ما یک دختر درون داریم و برای همین به تمام دوستان خانمم صرف نظر از وضعیت تاهلشان تبریک میگفتم، ولی با نوشته شما به این فکر افتادم که شاید مجردها را ناراحت کند، دیگر اینکار را نخواهم کرد.

خیلی هم خوب

م چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 12:20

نظرتون محترم آقای فندک میرزا...
اما واقعا خجالت آور و تحقیرآمیزه!

متاسفانه هنوز یکسری بی فرهنگی های آزاردهنده وجود داره!
از حضور شما نیز در وبلاگمان خوشحال می شویم
لطفا جهت تبادل لینک اطلاع دهید

شن های ساحل چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 12:05

من فکر می کردم به همه خانوم ها تبریک میگن هر زنی قبل از زن بودنش دختر بوده بعد من ده سال ازدواج کردم ولی با دوستامون همیشه به هم تبریک میگیم که حس کنیم هنوز خیلی جوون هستیم و می تونیم بچه باشیم:)

قبل از زن بودن، دختر بوده
این بازم تقسیم بندیه ها

خواننده ی خاموش خاموش چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 11:15

هی می خوام حرف نزنم سکوت کنم نمیشه که نمی شه. قندک میرزای عزیز که واقعا قند ونباتی الان یعنی داشتن بکارت شیر می سازه و اونی که نداره حتما شغاله. یا اونیکه داره اکبنده اونیکه نداره دست دومه.
ای کاش به جای عقاید غلط و حال بهم زنی که سالهاست تومغزمون کردن کمی هم مغزمون رو از اکبندی در بیاریم.
امضا یک شیر بدون اکبند
والا

سندباد چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 11:08

من فکر می کردم به خاطر جنسیته یعنی چیز بدی نیست درواقع! فرق بین دختر و پسر! یعنی یکی که دختر خونواده باشه تا آخر هم دختر خونواده می مونه دیگه! فکر نمی کردم بد باشه!
والله تازگیه که می شنوم بابت فلان چیز فرق میذارن!

الا چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 10:07

گیسو جون
مضحک و دردناک است. موافقم. اما ببین این قضیه ، نشان دهنده جزیی از کل فاجعه است. این ذهنیت و این نوع تفکر ، ریشه عمیق فرهنگی دارد. فقط این نیست. خوشحال باش که زیر آوار این نوع ذهنیت هنوز دفن نشدی. چقدر طول خواهد کشید تا کمرنگ شدن این نوع روابط و ذهنیت؟

پروانه چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 10:04

من تقریبا هر سال یکسری زد و خورد کلامی با کسایی که امید به عوض شدنشون دارم توی این روز میکنم ولی هر سال دریغ از پارسال و این مردمان عزیز با اصرار عجیب هر سال این روز رو باز تبریک میگن بمن. دیگه موندم چطور برخورد کنم.

قندک میرزا چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 09:27

سلام.من بانظرتون مخالفم
شیر شیر است اگرچه پیر شود!
یک جنس آکبند اگر صدسال هم در انبار بماند همچنان آکبند است.خالق از میان کل موجودات زمین تنها به زن چنین موهبتی عطا فرموده.

قندک
هرچی فکر می کنم بابت این فحشی که دادی چی بگم
چیزی به ذهنم نمی رسه
خدا ذهنت را شفا دهد
الهی آمین

مریم چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 08:59 http://life-is-a-carnival.blogspot.com

ای وای گیسو جان
کی قرار است درست بشویم؟
فقط ای وای...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد